A tervezési feladat magját a plébánia újragondolása és a hozzá tartozó kertnek a beépítése képezi. A tervezés során alapvető szempont volt a meglévő beépítési rendszer, a kisvárosias szövet továbbfolytatása és a plébánia és templom együttesének tisztelete. Bár az új épületrész a plébániakerthez fog szorosan kapcsolódni, figyelembe kell venni a tágabb környezetet, a templom meglétét és a templom előtti kis teresedés jelenlétét.
Az épület célja a hagyományos beépítés figyelembe vételével, a középületek és közösségi terek számának növelése, ezáltal az emberekben lévő közösség-tudat és összefogás kialakulásának megalapozása.
Fő kategóriák:
A kommunikáció két, időben elkülönülő szakaszból áll, valamint egy levezető szakaszból. Az első szakasz a projekt előkészítési időszakát öleli fel. A második szakasz a projekt beruházásának megkezdésével a kezdődik, és tart a közművek, és műszaki létesítmények átadásáig.
Az első szakasz alapvetőfeladata a beruházás elfogadtatása, különös figyelemmel a lakosságra és az egyházi vezetésre.
Ebben a szakaszban a lakosságot közvetlenül, és közvetve is meg kell szólítani.
Közvetlen megszólítás eszközei:
Közvetett megszólítás eszközei:
Kommunikációs stratégiánk egyik fontos – ha nem a legfontosabb – célja a lakossági ellenállás csökkentése, a projekt elfogadottság ának növelése, ismertsége.
A második szakasz hosszabb folyamat, az egész beruházás időszakát felölelő tevékenység.
Várható megvalósítási ideje 18 hónap.
Stratégiai feladatok ebben a szakaszban az alábbiak:
A kommunikációs stratégia az alábbi eszközökre épül:
- lakossági fórumok:
- helyi sajtó és egyedi írásos tájékoztatók:
- regionális sajtó:
- saját honlap:
A levezető szakasz a művek elkészültét követően három hónapig tart.
Stratégiai feladatok:
Eszközök:
A kommunikációs tervben foglalt tevékenységek koordinálásáért a projekt-menedzsment PR ügyintézője a felelős.
A projekt-menedzsment PR ügyintézője irányítja, felügyeli és beszámoltatja a megbízottat.
A kommunikációs kampány mindhárom szakaszának végén, az addigi kommunikációs tevékenység értékelésére kerül sor.
Bár a táblázatban nincs jelölve, de – miután egy kis városról van szó – kiemelten kell kezelni a személyes ismerettségen alapuló véleménynyilvánítások megállapításait, javaslatokat.
Véleményünk szerint ezt a kommunikációs csatornát nem lehet, és nem szabad kizárni abból a körből, amely a beruházásunk eredményeit, az esetleges hibáit taglalja, esetenként megoldási javaslatot is közöl.
A tudatos, jól előkészített és megfelelően végrehajtott tájékoztatás a beruházási támogatás elnyerésének elengedhetetlen feltétele.
Hírek